در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

بیش از ۵ میلیون کودک در جهان، یکی از والدین خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند

مطالعه نشان می دهد کرونا تا اکتبر سال ۲۰۲۱ جان بیش از پنج میلیون نفر را در سراسر جهان گرفته و با هر مرگ، دست کم یک کودک والدین یا مراقبانش را از دست داده است.

پژوهشگران تخمین می زنند که ۵٫۲ میلیون کودک در سراسر جهان یکی از والدین یا سرپرست هایشان را از دست داده اند. این آمار از آغاز همه گیری کرونا تا اکتبر ۲۰۲۱ را شامل می شود که در این مدت حدود ۵ میلیون نفر بر اثر کرونا جان باختند. محققان در ۲۴ فوریه در The Lancet به صورت آنلاین گزارش دادند که با هر مرگ، دست کم یک کودک یتیم می شود (یعنی یکی از والدین یا هر دو آن ها را از دست می دهد) یا اینکه جان باختن یکی از سرپرست هایش را تجربه می کند؛ مانند پدربزرگ/مادربزرگ و دیگر بستگانی که با آن ها در یک خانه زندگی می کردند.

از بین بیش از سه میلیون کودکی که یتیم شدند، بیش از دو میلیون نفر ۱۰ تا ۱۷ ساله، نزدیک به ۷۴۰ هزار نفر ۵ تا ۹ ساله و تقریباً ۵۰۰ هزار نفر ۴ ساله یا کوچک تر بودند. نزدیک به ۸۰۰ هزار کودک مادر خود و حدود ۲٫۵ میلیون کودک، پدرشان را بر اثر کووید ۱۹ از دست دادند.

فقدان فاجعه بار

از ماه مه تا اکتبر ۲۰۱۲، تعداد تقریبی کودکانی که یکی از والدین یا سرپرست های خود را از دست داده اند حدوداً دو برابر شده است. این تعداد از ۲٫۷ میلیون نفر به ۵٫۲ میلیون نفر افزایش پیدا می کند.

Covid orphansآمار مرگ های ناشی از کووید ۱۹ و کودکانی که والدین یا سرپرستشان را به این دلیل از دست داده اند، از مارس ۲۰۲۰ تا اکتبر ۲۰۲۱.

محاسبات تیم تحقیقات بین المللی که روی مرگ های گزارش شده از کرونا کار می کنند، مرگ هایی فراتر از همیشه را در ۲۱ کشور در دوران کرونا نشان می دهد، مانند مرگ ومیرهایی که در زمان پیش از کرونا غیرمنتظره تلقی می شدند. همچنین جزئیات دیگری نیز در این تحقیقات وجود دارد. پیش تر، این گروه تخمین زده بود که از مارس ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱، ۱٫۵ میلیون کودک به خاطر کووید ۱۹ یتیم شده یا مرگ مراقبانشان را تجربه کرده اند. آن ها پس از داده های جدیدتر این آمار را به ۲٫۷ میلیون کودک افزایش دادند؛ این یعنی در طول ۶ ماهی که از مه تا اکتبر را شامل می شود تعداد این کودکان به میزان مر گ ومیر محاسبه شده مجدداً دو برابر افزایش پیدا می کند و از ۲٫۷ میلیون به ۵٫۲ میلیون نفر می رسد.

مرگ والد یا مراقب می تواند در طولانی مدت، سلامت و آسایش و رفاه کودک را به خطر بیندازد. پژوهشگران می نویسند:

یافته های ما نشان می دهد که باید اقدامی فوری برای اولویت بندی کودکان آسیب دیده بر اثر کرونا انجام شود. برای مثال، مطالعات به ما می گویند کودکان یتیم بیش از آن هایی که پدر و مادر دارند، ترک تحصیل می کنند و نشانه هایی از افسردگی را بروز می دهند؛ بنابراین رویکردی که اتخاد می شود باید متناسب با سن و شرایط کودکانی باشد که با این اتفاق روبه رو می شوند و با مرگ والدین و عزیزان خود دست وپنجه نرم می کنند.

Covid Wall in London

این دیوار یادبود کووید ۱۹ در لندن با قلب هایی برای زنده نگه داشتن یاد جان باختگان کرونا نقاشی شده است.

Sina Farahi

برچسب ها:
zoomit

زومیت

zoomit
زومیت مرجع اخبار فناوری، آموزش، راهنمای خرید و بررسی‌ تخصصی محصولات الکترونیک، ویدیو و مشخصات فنی و مقایسه موبایل، لپ تاپ، کامپیوتر و خودرو.
مشاهده همه پست ها

0 نظرات

ارسال نظرات

آخرین نظرات