در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

جزییات گیم‌پلی بازی Hogwarts Legacy منتشر شد؛ تریلر بازی را تماشا کنید

بازی میراث هاگوارتز (Hogwarts Legacy) بر اساس دنیای هری پاتر (Harry Potter) ساخته شده است. هری پاتر یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های کتاب تاریخ بوده که ۶ فیلم نیز از آن ساخته شد. همه فیلم‌های ساخته شده موفقیت بسیار خوبی کسب کردند و باعث شدند، این مجموعه طرفداران بسیاری داشته باشد. دنیای هری پاتر به شدت

بازی میراث هاگوارتز (Hogwarts Legacy) بر اساس دنیای هری پاتر (Harry Potter) ساخته شده است. هری پاتر یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های کتاب تاریخ بوده که ۶ فیلم نیز از آن ساخته شد. همه فیلم‌های ساخته شده موفقیت بسیار خوبی کسب کردند و باعث شدند، این مجموعه طرفداران بسیاری داشته باشد. دنیای هری پاتر به شدت گسترده‌ است. در این مدت نیز ما شاهد عناوین بسیاری بودیم که بر اساس آن ساخته شده باشند.

نکته مهم اینجاست که عناوین پیشین ساخته شده اکثراً در سبک داستانی بوده و چندان گسترده نبودند. در اصل عناوین گذشته به داستان شخصیت‌های اصلی پرداخته و کاراکتر اصلی شما نیز هری پاتر بود. حال میراث هاگوارتز تلاش کرده تا یک بازی تکرار نباشد. به همین علت شما شاهد یک سبک و تجربه کاملاً جدید هستید. این بازی در سبک جهان باز و نقش آفرینی است. یکی از نکات مثبت میراث هاگوارتز این است که اشاره چندانی به داستان اصلی و کاراکترها ندارد. به همین علت اگر شما فیلم‌ها را ندیده باشید یا اینکه کتاب‌ها را نخوانده باشید، مشکلی نخواهید داشت. به دلیل اینکه اکثر کاراکترها کاملاً از نو طراحی شده و ظاهری متفاوتی دارند. با اینحال طرفداران امکان دارد مواردی آشنا در بازی پیدا کنند.

شرکت سازنده این بازی آوالانچ (Avalanche) بوده و ناشر آن برادران وارنر (Warner Bros) است. حال شرکت برادران وارنر تصمیم گرفته تا اطلاعات جدیدی از گیم‌پلی این بازی منتشر کند. این اطلاعات در قالب یک تریلر ۱۵ دقیقه‌ای به طرفداران نشان داده شد. حال بهتر است تا نگاهی به جزئیات گیم‌پلی میراث هاگوارتز بیاندازیم.

جزئیات گیم‌پلی بازی میراث هاگوارتز

در بازی میراث هاگوارتز شما یک دانش آموز جدید هستید. مدرسه هاگوارتز به دلیل آموختن جادو و هنر جادوگری مشهور بوده و هدف شما هم در آن همین موضوع است. نکته اینجاست که کاراکتر شما قابلیت کنترل یک جادوی کهن را دارد. جادویی که می‌تواند آینده دنیای جادوگری را تهدید کند. به همین دلیل شما باید افرادی که به دنبال آن هستند را پیدا کرده و با آن‌ها مبارزه کنید. با اینکار دنیای جادو را نجات خواهید داد.

قبل از شروع بازی شما باید کاراکتر اصلی را خودتان طراحی کنید. این موضوع یکی از عناصر اصلی سبک نقش آفرینی است. آزادی عمل شما در این موضوع بسیار است و می‌توانید به طور کامل شخصیت اصلی را آنگونه که دوست دارید بسازید. به این نکته دقت بکنید که توانایی همه افراد در ابتدای بازی یکسان بوده و موردی مانند الدن رینگ (Elden Ring) وجود ندارد که کلاس متفاوت هم وجود داشته باشد. به دلیل اینکه همه در ابتدا یک دانش آموز معمولی هستند.

طرفداران هری پاتر با این موضوع آشنایی دارند که در ابتدا شما باید وارد یکی از ۴ گروه اصلی هاگوارتز بشوید. این گروه‌ها؛ گریفیندور (Gryffindor)، هافلپاف (Hufflepuff)، ریونکلاو (Ravenclaw) و اسلیترین (Slytherin) هستند. سپس شما با افراد دیگر در کلاس و مقر استراحت خود روبرو خواهید شد. در ادامه شما باید در کلاس‌ها شرکت کنید.

بازی میراث هاگوارتز

وارد شدن در هر گروه مراسم خاص خود را دارد که طرفداران هری پاتر قطعاً با آن و کلاه معروف آشنایی دارند.

زندگی در هاگوراتز

در هاگوارتز شما باید در کلاس‌های مختلف شرکت کنید. در این کلاس‌ها شما چگونگی استفاده از جادو و معجون‌ (Potion) مختلف را یاد خواهید گرفت. در این کلاس‌ها اساتید مختلف حضور دارند که به شما موارد متفاوتی را می‌آموزند. بین دو کلاس شما می‌توانید در هاگوارتز گشته و مکان‌های مختلف را پیدا کنید. از طرفی به دلیل وجود اسرار زیادی در آن، قطعاً این گشت و گذار برای شما لذت بخش خواهد بود.

شما باید تلاش کنید تا لول (Level) خود را بالاتر ببرید. با اینکار توانایی‌های جدیدی کسب خواهید کرد. همینطور اینکه امکان دارد با این توانایی‌ها بتوانید درب‌های جدیدی را در هاگوارتز بگشایید. سپس خود را در مکانی می‌بینید که انتظارش را نداشتید.

دلیل اینکه شخصیت‌های آشنا در هاگوارتز کم هستند، این است که در صده ۱۸۰۰ میلادی قرار دارد. به همین دلیل بسیاری از کاراکترها در آن حضور ندارند. با اینحال طرفداران هری پاتر قطعاً با برخی موارد آشنا روبرو خواهند شد. همینطور اینکه در کلاس‌ها شما باید با دانش آموزان دیگر رقابت کنید یا اینکه به آن‌ها کمک کنید. با اینکار لول شما بیشتر شده و از طرفی به درک داستان نیز کمک خواهد کرد.

بازی میراث هاگوارتز

اسرار موجود در هاگوارتز

گشت و گذار تنها به داخل هاگوارتز منتهی نمی‌شود. بلکه دنیای اطراف هاگوارتز نیز بسیار جذاب و دیدنی است. شما باید از توانایی‌های مختلف خود استفاده کنید تا در دنیای اطراف دوام بیاورید. در اصل این ماجراجویی خارج از هاگوارتز است که شما را به چالش خواهد کشید. پروفسور فیگ (Professor Fig) یکی از افرادی است که در جست و جوی دنیای اطراف به شما کمک خواهد کرد. شما به همراه فیگ به دنبال یک شایعه هستید. اینکه آیا تعدادی گابلین (Goblin) در حال ساخت یک گروه برای مبارزه علیه جادوگران هستند یا نه.

در دنیای جادوگری خطرات بسیاری وجود دارد. در این دنیا موجودات جادویی مختلف، گابلین‌های قدرتمند، جادوگران آلوده و موارد بسیاری وجود دارند که حتی امکان دارد شما را از بین ببرند. در اصل در این دنیا یک اتحاد عجیب بین جادوگران تاریکی (Dark Wizards) و گابلین‌ها وجود دارد.

هر دشمن ویژگی خاص خود را دارد. برای مثال برخی ضربات سهمگین وارد می‌کنند و برخی دیگر از جادو برای مبارزه استفاده می‌کنند. شما باید بتوانید با استفاده از جادوهای مختلف با این موجودات مقابله کنید. از طرفی اگر مهارت خوبی در جادوی سپر (Shield Spell) داشته باشید، می‌توانید راحت‌تر در مبارزات پیروز شوید.

این چگونه یک دشمن را از بین ببرید کاملاً به خود شما بستگی دارد. نقطه ضعف موجود را یافته و تلاش کنید به آن ضربه بزنید. در کلاس هیولا شناسی تمام این موارد به شما تدریس خواهد شد. به همین دلیل شرکت در کلاس‌ها اهمیت خاصی دارد. از طرفی باید به جادوها نیز تسلط کامل داشته باشید. با اینکار می‌توانید به سرعت استراتژی مبارزه خود را عوض کرده و بازی را به پیش ببرید.

بازی میراث هاگوارتز

هم خود هاگوارتز و هم دنیای اطراف آن پر از رمز و رازهای مختلف است.

توانایی‌ها و استعدادها

علاوه بر کلاس‌های مختلف شما به یک سیستم بسیار گسترده از ارتقاء و توانایی‌های مختلف دسترسی خواهید داشت. این موارد به شما در مسیر جادوگر شدن کمک خواهند کرد. شما با انجام مأموریت‌های مختلف امتیاز دریافت خواهید کرد. سپس از این امتیازها برای ارتقاء استفاده کرده و لول خود را بالا ببرید. شما می‌توانید توانایی کاربردی را انتخاب کرده و آن را ارتقاء دهید.

همینطور اینکه شما توانایی ساختن موارد مختلف را در بازی دارید. با اینکار شما ابزار خود را ارتقاء داده و مبارزات را برای خود آسان‌تر خواهید کرد. همینطور اینکه جادو تنها ابزار شما برای مبارزه نیست. بلکه معجون‌ها نیز کمک بسیاری به شما در مبارزه خواهد کرد. نکته جالب اینجاست که شما می‌توانید گیاه مورد نظر برای ساخت معجون را خودتان انتخاب کرده، بکارید و سپس معجون را بسازید.

یکی از موارد بسیار دوست داشتنی در سری هری پاتر توانایی استفاده از جارو برای حمل و نقل بود. شما در کلاس‌های مخصوص برای راندن جارو شرکت خواهید کرد و این هنر را به طور کامل خواهید آموخت. حتی شما می‌توانید از دانش آموزان توانایی‌های مختلف را بیاموزید. زمانی که شما تلاش کنید با آن‌ها آشنا شده و به آن‌ها کمک کنید، تعدادی جادوی جدید نیز به شما یاد خواهند داد.

از همکلاسی‌های موجود در این بازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ناتسای اونای (Natsai Onai): او یک ماجراجو است که به دنبال عدالت است.
  • پاپی سوییتینگ (Poppy Sweeting): یک قلب مهربان دارد و علاقه خاصی به موجودات جادویی دارد. به همین دلیل با آن‌ها راحت ارتباط برقرار می‌کند.
  • سباستین سوالو (Sebastian Swallow): او از تنبیه هیچ ترسی ندارد و بسیار شجاع است. با اینحال عضوی از گروه اسلیترین بوده و یک راز خانوادگی آزاردهنده دارد.

در کنار این شخصیت‌ها موارد دیگری نیز حضور دارند که به شما در مسیرتان کمک خواهند کرد. این افراد در مکان‌های مختلفی از هاگوارتز پراکنده شده‌اند.

بازی میراث هاگوارتز

شخصیت‌های بسیاری در میراث هاگوارتز وجود دارند که به شما در پیشرفت کمک خواهند کرد.

اتاق نیازمندی‌ها (The Room of Requirements)

یکی از مکان‌های مهم در هاگوارتز این اتاق است. اتاق نیازمندی‌ها حس می‌کند که شما به چه موردی نیاز دارید. سپس فضای آن را برای شما فراهم می‌کند. برای مثال در ابتدا کرکتر اصلی از هم کلاسان خود عقب است. به همین دلیل این اتاق به شما فرصت خواهد داد تا مواد لازم برای ساخت معجون را کشت دهید. همینطور اینکه به شما موارد مورد نیاز برای ارتقاء را تا حد زیادی خواهد داد.

در اینجا یک الف (Elf) به نام دیک (Deek) نیز حضور دارد. او به شما کمک خواهد کرد تا Vivarium را پیدا کنید. جایی که می‌توانید یک مکان کوچک برای خود ساخته و در آن به گشت و گذار بپردازید.

خارج از دنیای هاگوارتز

در کنار هاگوارتز، روستای هاگزمید (Hogsmead) وجود دارد. در اینجا موارد بسیاری برای یافتن وجود دارد. از طرفی افراد بسیاری حضور دارند که شما می‌توانید از آن‌ها انواع ابزار را خریداری کنید. در اصل در هاگزمید جادوگران تاریکی حضور دارند. این افراد توسط نیرویی جادویی به راه تاریکی هدایت شده و قصد مقابله با هاگوارتز را دارند.

بازی میراث هاگوارتز

هرچه شما بیشتر در دنیای هاگوارتز بگردید، متوجه خواهید شد که دنیای این بازی کاملاً زنده و پویا است. آب و هوا تغییر کرده و امکان دارد به طور ناگهانی برف ببارد. همینطور اینکه سیاهچال‌ها (Dungeons) نیز در این بازی وجود دارند. البته در آن‌ها جادوی تاریک وجود داشته و به شدت خطرناک هستند. پس باید در گشت و گذار در آن‌ها مراقب باشید.

نکته جالب اینجاست که اگر شما موجودی را پیدا کردید که توسط جادوی تاریکی آلوده شده است، دو راه در پیش دارید. اول اینکه آن را بکشید، دوم اینکه آن را نجات داده و در اتاق نیازمندی‌ها این موجود را به حالت عادی باز گردانید.

به طور کلی بازی میراث هاگوارتز در مورد هنر جادوگری و استفاده بهینه و درست از آن است. از طرفی شما باید به شدت مراقب دنیای اطراف خود بوده ولی از گشت و گذار نترسید. به هرحال بدون ریسک پذیری هیچ فرآیندی به پیش نمی‌رود.

بازی میراث هاگوارتز برای کنسول‌های نسل ۸ و ۹ به همراه نینتندو سوییچ و کامپیوتر عرضه خواهد شد. البته هنوز تاریخ دقیق عرضه آن اعلام نشده است.

می‌توانید در ادامه ۱۵ دقیقه گیم‌پلی بازی Hogwarts Legacy را ببینید.

منبع: Gematsu.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته جزییات گیم‌پلی بازی Hogwarts Legacy منتشر شد؛ تریلر بازی را تماشا کنید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

Sina Farahi

برچسب ها:
digikala

دیجی کالا

digikala
دیجی‌کالا مگ - منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌های تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی.
مشاهده همه پست ها

0 نظرات

ارسال نظرات

آخرین نظرات