در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

خریدار سانگ یانگ پشیمان شد؛ کره ای ها در به در مشتری جدید!

خریدار سانگ یانگ مبلغ تعیین‌شده در قرارداد را پرداخت نکرده و حالا این خودروساز کره‌ای به دنبال مشتری جدیدی برای نجات از بحران مالی است! سانگ یانگ موتور به‌تازگی از لغو معامله خرید توسط تولیدکننده خودروهای برقی «ادیسون موتورز» (Edison Motors) خبر داده است. به گفته منابع مختلف، ادیسون موتورز تا قبل از موعد مقرر ...

خریدار سانگ یانگ مبلغ تعیین‌شده در قرارداد را پرداخت نکرده و حالا این خودروساز کره‌ای به دنبال مشتری جدیدی برای نجات از بحران مالی است!

سانگ یانگ موتور به‌تازگی از لغو معامله خرید توسط تولیدکننده خودروهای برقی «ادیسون موتورز» (Edison Motors) خبر داده است. به گفته منابع مختلف، ادیسون موتورز تا قبل از موعد مقرر تمام مبلغ معین را پرداخت نکرده و مقامات رسمی سانگ یانگ اعلام کرده‌اند که به دنبال مشتری جدیدی برای شرکت خود هستند.

سانگ یانگ رکستون

از اکتبر سال قبل زمزمه‌هایی از خریداری سانگ یانگ توسط ائتلافی به مدیریت ادیسون موتورز به گوش می‌رسید و نهایتاً در ماه ژانویه گذشته، رسماً امضای قرداد بین این دو شرکت اعلام شد. ادیسون موتورز باید 305 میلیارد وون (252 میلیون دلار) برای خریداری بخش عمده سهام این خودروساز کره‌ای پرداخت می‌کرد و همچنین 10 درصد پیش‌پرداخت تعیین شده بود. 274.3 میلیارد وون باقی‌مانده (227 میلیون دلار) نیز باید تا قبل از 25 مارس (5 فروردین) واریز می‌شد، ولی ادیسون موتورز با عدم پرداخت مبلغ مذکور ضوابط قرارداد را زیر پا گذاشته است.

سانگ یانگ مدت‌ها است که با بحران مالی بزرگی دست و پنجه نرم می‌کند. «ماهیندرا» (Mahindra) با خریداری 75 درصد از سهام این شرکت شناخته‌شده در سال 2010، آن را از ورشکستگی نجات داد. با این حال، مشکلات مالی آن ادامه‌دار شد تا جایی که به دنبال ناتوانی در بازپرداخت وام‌های خود و همچنین پیدا کردن مشتری، در آوریل 2021 به امانت دادگاه در آمد.

سانگ یانگ کوراندو Ultimate

به گزارش Automotive News Europe، سانگ یانگ در سال 2021 در سراسر جهان 84,496 دستگاه خودرو فروخته است که افتی 21 درصدی نسبت به سال 2020 به حساب می‌آید. البته فروش آن در اروپا 15 درصد نسبت به سال گذشته رشد پیدا کرده ولی همچنان ناچیز است. این شرکت توانسته تنها 11,130 دستگاه خودرو در کشورهای اروپایی به فروش برساند.

سانگ یانگ علی‌رغم تمام چالش‌های مالی سعی در مدرن‌تر ساختن خودروهای خود داشته است. این شرکت طی چند سال گذشته نسل جدید کوراندو، نسخه فیس لیفت تیوولی، نسخه جدید رکستون با بروزرسانی‌های قابل توجه و نسخه تمام الکتریکی کوراندو را روانه بازار کرده است.

سانگ یانگ J100

علاوه بر این، این خودروساز کره‌ای به شاسی بلند X200 با طراحی مشابه جیپ به علاوه شاسی بلند و پیکاپ J100 اشاره داشته است که در آینده نه چندان دور به عرضه خواهند رسید. سانگ یانگ در صورت پیدا کردن مشتری جدیدی که خواهان پرداخت بدهی‌های آن باشد، با تمام این محصولات جدید می‌تواند آینده‌ای روشن پیش روی خود داشته باشد.

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات