در حال بارگذاری
در حال بارگذاری

آیفون اس ای 3 (iPhone SE 3) بالاخره معرفی شد

بالاخره بعد از تقریباً یک سال شایعه‌پراکنی و گمانه‌زنی، جانشین واقعی آیفون اس ای 2 معرفی شد. اپل شب گذشته و در اولین رویداد خود در سال 2022، آیفون اس ای 3 یا همان آیفون اس ای (2022) را معرفی و جزئیات سخت افزاری و نرم افزاری آن را تشریح کرد. در ادامه با دیجی

آیفون اس ای 3

بالاخره بعد از تقریباً یک سال شایعه‌پراکنی و گمانه‌زنی، جانشین واقعی آیفون اس ای 2 معرفی شد. اپل شب گذشته و در اولین رویداد خود در سال 2022، آیفون اس ای 3 یا همان آیفون اس ای (2022) را معرفی و جزئیات سخت افزاری و نرم افزاری آن را تشریح کرد. در ادامه با دیجی رو همراه باشید تا نگاهی به ویژگی‌های این گوشی بیندازیم.

مشخصات و ویژگی‌های آیفون اس ای 3

نسل جدید گوشی‌های مقرون به صرفه اپل یک ویژگی برجسته دارد و آن هم پشتیبانی از شبکه‌های 5G است. مدت‌ها است که در مورد این ویژگی آیفون اس ای 3 صحبت می‌شود، اما اپل بالاخره مهر تایید را روی آن گذاشت و این گوشی را به اولین آیفون 5G ارزان قیمت تبدیل کرد.

با این حال، طراحی آیفون اس ای 3 همچنان مانند سابق است و هیچ تغییر خاصی در این زمینه صورت نگرفته است! این گوشی نیز همانند نسخه‌های قبلی خود از طراحی شبیه به آیفون 8 استفاده می‌کند و این یعنی همچنان شاهد حاشیه‌های ضخیم در اطراف نمایشگر (به خصوص در بالا و پایین) و یک دوربین پشتی تک لنزه هستیم. در حالی که برخی ممکن است این سبک طراحی و اندازه کوچک صفحه نمایش (4.7 اینچی) را دوست داشته باشند، برخی دیگر احتمالاً طراحی آیفون اس ای 3 را مناسب ندانسته و آن را در سال 2022 منسوخ شده می‌دانند.

آیفون اس ای 3

صفحه نمایش رتینا اچ‌دی به کار رفته در آیفون اس ای 3 ماهیت LCD دارد و مانند گوشی‌های سری آیفون 12 و 13 از سیستم بازخورد لمسی «هپتیک تاچ» و شیشه محافظ سرامیکی برخوردار است. این شیشه محافظ ساخته شده از شیشه و سرامیک، باعث محافظت بهتر گوشی در برابر سقوط یا ضربه خوردن می‌شود. برای احراز هویت و ارتقاء امنیت گوشی نیز به جای سیستم تشخیص چهره فیس آی‌دی (Face ID) هم از فناوری قدیمی‌تر تاچ آی‌دی (Touch ID) استفاده شده است.

همانطور که انتظار می‌رفت، اپل در آیفون اس ای 3 نیز همانند سری آیفون 13 از تراشه جدید A15 بیونیک استفاده کرده است. عملکرد CPU و GPU این تراشه در مقایسه با آیفون 8 بسیار بهتر است اما طبق معمول، هیچ اطلاعاتی در رابطه با میزان حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی گوشی ارائه نشده است. البته، مطمئناً این جزئیات نیز به زودی فاش خواهند شد. پیش از این گفته شده بود که آیفون اس ای 3 با حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد.

برای عکاسی و فیلمبرداری، یک دوربین 12 مگاپیکسلی با پشتیبانی از تثبیت نوری تصویر (OIS) در پشت بدنه وجود دارد. دوربین سلفی هم یک ماژول 7 مگاپیکسلی است که در حاشیه بالایی نمایشگر تعبیه شده است. به لطف استفاده از تراشه قدرتمند A15 بیونیک اپل، آیفون اس ای 3 دارای ویژگی‌هایی مانند اسمارت اچ‌دی‌آر، دیپ فیوژن و حالت پرتره با شش افکت نورپردازی مختلف است که تجربه عکاسی را بسیار بهتر می‌کنند.

آیفون اس ای 3

بسیاری از کاربران از مشکلات باتری آیفون اس ای 2 شکایت داشتند و اپل سعی کرده تا در نسخه جدید، طول عمر باتری را بهبود دهد. آیفون اس ای 3 همچنین از شارژ بی‌سیم و شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند. در ضمن این گوشی جدیدترین نسخه سیستم عامل اپل یعنی آی‌او‌اس 15 را اجرا می‌کند و بنابراین، ویژگی‌هایی مانند حالت فوکوس، شیرپلی (SharePlay) و موارد دیگر در دسترس می‌باشند.

قیمت و تاریخ عرضه آیفون اس ای 3

آیفون اس ای 3 تلاش دیگری از سوی اپل برای ارائه یک آیفون ارزان قیمت محسوب می‌شود، اما قیمت این گوشی این بار چندان هم مقرون به صرفه به نظر نمی‌رسد! قیمت آیفون اس ای 3 از 429 دلار شروع می‌شود که در مقایسه با قیمت پایه 399 دلاری آیفون اس ای 2 به شکل محسوسی بالاتر است.

آیفون اس ای 3 از 18 مارس (27 اسفند) برای خرید در دسترس خواهد بود و پیش فروش آن نیز از 11 مارس (20 اسفند) شروع می‌شود. این گوشی در سه رنگ مشکی، سفید و قرمز وارد بازار خواهد شد.

Sina Farahi

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات